جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۵۱:۳۲

امکان تعیین ویژگی‌ها و عیار نفت خام در پایانه خارگ فراهم شد

باشگاه خبری فراساحل: اداره شیمیایی پایانه نفتی خارگ در میان آزمایشگاه‌های ایران در سطح وزارت نفت، پس از پژوهشگاه صنعت نفت، توانایی آزمایش‌های  Crude Assay(تعیین ویژگی‌ها و عیار نفت خام) را دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، همزمان با بارگیری نفت خام، با استفاده از پنج لوله، ١٢ تا ١٤ لیتر نمونه بوسیله دستگاه نصب شده روی اتوماتیک سمپل روی خطوط لوله نفت، از نفتکش‌های بین‌المللی نمونه‌گیری و یک تا سه نمونه آن به عنوان نفت شاهد به صورت پلمپ شده در ظرف‌های یک لیتری به نفتکش تحویل داده می‌شود. بقیه نفت خام موجود در آزمایشگاه اداره شیمیایی پایانه نفتی خارگ نیز به صورت پلمپ شده و به مدت ٦ ماه در اتاق سرد و در شرایط استاندارد نگه داشته می‌شود تا در صورت هرگونه اعتراض درباره چگونگی کمیت و کیفیت نفت خام تحویل داده شده از سوی مشتریان، پلمپ‌ها در حضور دوطرف باز و دوباره بررسی شود. نفت نمونه‌گیری شده ١٠ تا ١٥ دقیقه مخلوط می‌شود تا به‌ شکل همگن اولیه خود درآید، سپس آزمایش‌های اسنادی چون محاسبه درجهAPI  و میزان نمک، آب، سولفور، گاز H٢S و مقدار رسوب، از نظر ارزش کیفی و کمی نفت خام سنجیده می‌شود.

درخواست آزمایش ویژگی‌های نفت خام از دیگر بخش‌های جهان/ ثبت پایانه خارگ به عنوان مرجع جهانی با صلاحیت

به منظور بالابردن رضایت مشتریان و اعتبار پایانه خارگ از شرکت (دی.آی.پی) آلمان، دریافت ایزو ١٧٠٢٥ (استاندارد صحت‌سنج) را درخواست شد و در یک برنامه پنج ساله برای نخستین‌بار در خاورمیانه پایانه خارگ موفق به دریافت آن شد؛ در نتیجه نام پایانه خارگ به عنوان یک مرجع با صلاحیت شناخته و ثبت شد. هم‌اکنون نفت سبک، سنگین، فروزان و فیول (سوخت کشتی) ارسال شده از شرکت فلات قاره، همچنین شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب در کشتی‌ها بارگیری و پس از پایان کار، آزمایش اسنادی روی آنها انجام می‌شود. در همه مراحل از آغاز تا پایان نمونه‌گیری و آزمایش‌ها، نماینده اداره نظارت و نفتکش بارگیری شده حضور دارد و سرانجام اسناد نفت خام صادراتی پس از امضا و تایید دوطرف برای اداره اسناد عملیات شرکت پایانه‌های نفتی و کشتی‌ها فرستاده می‌شود.



  کد خبر : 585
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :